2020-07-15

Pozycjonowanie stron firmy, a SEO i SEA

Przede wszystkim, czas potrzebny na przeprowadzenie jakiejkolwiek analizy jest w przypadku SEO dłuższy - o ile przy tej działalności trzeba w bardziej konkurencyjnych sektorach czekać na to parę tygodni, o ile nie miesięcy, to przy reklamie tempo uzyskiwania odpowiedzi jest znacznie większe, zbliżone do natychmiastowego.


Pozycjonowanie stron firmy http://mateuszkozlowski.pl/, a ograniczony budżet

SEA - budżet, w zależności od rynku, zostaje skonsumowany szybciej lub wolniej, a szanse na jego utrzymanie się w czasie są praktycznie zerowe. Po wyczerpaniu się budżetu, kampanie SEA wygasają a firma traci wszelkie możliwości bycia widzialną, jeżeli wskazuje się na pozycjonowanie stron firmy.


W SEO czas potrzebny na uzyskanie widzialności, ruchu na witrynie i wyników jest średnio długi, a sam proces uciążliwy, a SEA to możliwość uzyskania natychmiastowej widzialności jako lider rynku (oczywiście przy założeniu, że nie ma problemów z budżetem).


Przedstawiając niszę rynkową zaznacza się, że w SEO czas potrzebny na uzyskanie widzialności jest raczej krótki, można ją uzyskać stosunkowo szybko i niewielkim nakładem środków. Wynik jest w zasadzie trwały i jeśli nie ma dużych zmian na rynku, pozycje i widzialność utrzymują się przez długi czas.


SEA. Czas potrzebny na uzyskanie widzialności jest zerowy, jednakże ze względu na cechy rynku niszowego wyniki ilościowo mogą być zbyt małe, aby uzyskać ilość informacji wymaganą do analizy. Niekiedy się zdarza, że systemy reklamowe - wskutek nikłej liczby wyszukiwań same zawieszają firmy sprowadzając ich widzialność do zera w odniesieniu do pozycjonowania stron firmy.


Ukazując przeprowadzanie testów SEO nie powinno się zapominać, że ze względu na swój charakter, testy wymagają szybkiej reakcji, a - jak widzieliśmy poprzednio - wyniki działań z zakresu SEO są dostępne po długim czasie. 

Zobacz także