2019-09-30

Generowanie leadów na wysoce konkurencyjnym rynku to drugie, najważniejsze, stojące przed nimi wyzwanie

Na temat korzyści związanych z widocznością w mediach społecznościowych trąbi się od lat, a temat wciąż jest aktualny. Kiedy mówię o „działaniach remarketingowych”, mam na myśli szerszą filozofię, której celem jest spojrzenie na konieczność „ponownego marketingu”. Oddanie tego, co nie jest głównym przedmiotem działalności firmy, przedsiębiorstwu zewnętrznemu. Generowanie leadów na wysoce konkurencyjnym rynku to drugie, najważniejsze, stojące przed nimi wyzwanie. Nie jest również tajemnicą, że branża IT staje przed wyzwaniem zmniejszenia rotacji oraz roszczeniowości w swoich zespołach, szczególnie jeśli zajmują się cały czas tym samym projektem/klientem. Niezwykle ważne jest zapewnienie klientowi wsparcia zarówno przedzakupowego, jak i po-zakupowego. Z mojego doświadczenia muszę powiedzieć, że bardzo dobrze działa monitoring odpowiednich fraz sprzedażowych w mediach społecznościowych. Na pierwszym etapie przygody z generowaniem leadów B2B najważniejsze jest sprecyzowanie person i ich ról w procesie zakupowym. Generowanie leadów to wszak specjalność marketerów, którzy w rękawach mają jeszcze więcej asów, niż opisane w artykule 10 metod. W kontaktach nastawionych na leady firmowe konieczne jest natomiast uzyskanie pełnych danych kontaktowych, najlepiej do osoby decyzyjnej. Dla uproszczenia może powiem, że kluczowym czynnikiem w generowaniu wysokiej jakości leadów jest treść marketingowa, którą publikujemy na naszym blogu i vlogu oraz propagowana w social media. Kluczem do generwowania leadów B2B jest zbudowanie zaufania do produkowanych i publikowanych treści. Wielu moich znajomych dopytuje mnie czym tak naprawdę jest social selling i czy wystarczy poznać. Dzięki oprogramowaniu, które identyfikuje odwiedzających, możliwe jest automatyczne generowanie leadów ze strony. Zadaniem specjalistów od pozyskiwania okazji sprzedażowych będzie zatem zapewnienie ciągłego dostępu do nowych, potencjalnych klientów. Dobrą wiadomością jest to, że w oceanie cyfrowych i analogowych komunikatów marketingowych, którymi każdego dnia zalewają nas firmy, można (w miarę) łatwo wypłynąć na powierzchnię. Przykładem tego typu rozwiązania jest Bazo. Generowanie leadów może być działaniem B2C bądź. Formy generowania leadów powinny być bardzo dobrze zaplanowane, a jednocześnie idealnie dopasowane do indywidualnych potrzeb konkretnej firmy oraz efektu, jaki mają przynieść. Za landing page’m przemawia też fakt, że nie jest częścią strony firmowej. Nie możesz też zapomnieć, że więcej leadów oznacza, więcej pracy. Dobrą praktyką jest również tworzenie programów lojalnościowych i partnerskich, dzięki którym można zyskać nie tylko stałych klientów, ale również swego rodzaju ambasadorów marki. Generowanie leadów w sieci jest niemal w każdej firmie podstawowym elementem skutecznego procesu sprzedażowego. Zazwyczaj (nie zawsze) jest to mężczyzna. Generowanie leadów to żmudna praca, dlatego dobrze jest kierować swoją komunikację marketingową do firm, które mogą potencjalnie dołączyć do naszej sieci partnerskiej.

Zobacz także